/ Odsherredsholdet 2017-18

Odsherredsholdet 2017-2018

Målgruppe
Du er en af dem der bruger mere tid på hænderne end fødderne. Du har nogenlunde styr på vejrmøllen og salto i trampolin. Du kan motivere dig selv og har lyst til at lære nye spring. Du vil gerne være en del af et stort fælleskab på et hold med plads til alle niveauer.

Hvad enten du lige har landet din første salto, vil træne din tempoflik eller skal have en ekstra skrue på dine dobbeltrotationer, så kan Odsherredsholdet være noget for dig.
Holdet er fra femte klasse og op.

Om holdet
Odsherredsholdet skulle gerne være et interessant tilbud for unge i Odsherred, hvor det ikke er rammerne der sætter grænserne for læring og udvikling, men gymnasten selv.

Holdet er opstået i samarbejde mellem lokale foreninger i Odsherred. Tanken er at styrke, i første omgang, springgymnastikken ved at samle gymnaster og trænere fra lokalforeningerne. Her har gymnaster mulighed for at inspirerer hinanden og finde nye fælleskaber. Trænerne får mulighed for at udveksle idéer og, sammen med ligesindede, løfte deres kompetencer.

Odsherredsholdet er lokalt funderet og prioriterer lokale opvisninger og arrangementer.

Træningen/sæson

Vi træner tirsdag 18-20 i Vig-hallen, hvor der er springgrav og stortrampoliner til rådighed.

Ud over opvisningerne i foråret, så regner vi med et par søndagstræninger og et enkelt weekendarrangement i løbet af efterår og vinter.

Gymnasterne har en alder eller niveau der gør at vi anbefaler at man dyrker gymnastik, eller en anden form for krævende idræt, uden for holdets træningstid.

Holdet starter med 3 åbne træninger uge ?? Vi afslutter sæsonen ved Høvestævnet eller opvisning i Sommerland i juni.

Økonomi og tilmelding

Du skal regne med udgifter til kontingent, dragt og opvisninger på omkring 1000kr. I forbindelse med weekendarrangementet kan der være ekstra udgifter.

Tilmelding foregår gennem  Vig gymnastikforening